~~(  Ɛ8>× ×<83  )~~
BÍLÉ MYŠI
Hledat Seznam doupat REGISTRACE
LOGIN:
HESLO:
ÚVOD REGISTRACE VŠECHNA DOUPATA
LOGIN: HESLO:
LOGIN:
HESLO:
REGISTRACE
;
obrázky, které se mi líbí. 🐭   Majitel: rionka;


motto: "spíš art než bah".

.............................................................................................................


kresba
pet rats art by anaïs chesnoy
m.c.escher
jacob hankinson
mauro belfiore
bev johnson
ludmila cera foce - camille fourcade
::

malba
alex hillkurtz
kelogsloops - hieu nguyen
yao yao ma van as
leonid afremov
::

sci-fi · psycho · horror
tony sandoval * článek
simon stålenhag
::

digital · art
aurahack - erica lahaie
::

abstract · art
astuary art - marissa recker
::

net · art
vaporwave
::

fotografie
oleg oprisco
dan hecho
wasteland warriors
jee young lee: surreal worlds
carolyn cochrane: birds art
::

urbex


art · installation
chapadla i: Adam Wallacavage: Octopus Chandeliers
chapadla ii: Adam Wallacavage & DayGlo - Fluorescent UV Reactive Art
janet echelman art
HYBYCOZO: the Hyperspace Bypass Construction Zone
::

tools
unicode text converter http://qaz.wtf/u/convert.cgi?text=tools
zalgo generator http://qaz.wtf/u/combining.cgi?use=prdel&count=8&type=both
strikethrough text https://cs.piliapp.com/cool-text/strikethrough-text/
convertcase https://convertcase.net/
::
MALÉ ZÁHLAVÍ

     HLASOVANÉ 

Nadpis:Nadpis:
Obsah:Obsah:
   

<<<1234567>>>
Klepna 🐎 Cválat s větrem. Najs
rionkaAnais Chesnoy: #the100ratproject
also:
https://www.instagram.com/explore/tags/the100ratproject/






Příspěvek byl změněn. Ukázat původní obsah!

rionkaAnaïs Chesnoy: pet rats art
hledala jsem a bohužel nenašla autora obrázku sl. klepny...
nicméně našla další osobu, kterou chcu sledovat, co kreslí 💚

briezy art (2014)


Mathurin Méheut (1882-1958)


nEVEr-mor (2012)


larissa prince (2011)


spycy shark (2015)


...

a nakonec !!!

Anaïs Chesnoy 💚
https://www.instagram.com/anaischesnoyart/













Příspěvek byl změněn. Ukázat původní obsah!

rionkaťuťů
💜


rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml
rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml Historické barvy a historické ženy studovati nadále budu, protože ááá
rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml The surprising pattern behind color names around the world

rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml tudle knihu hodlat dočtu, protože pán má dobré myšlenky!
rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml Václav Hollar
(13. července 1607 Praha – 25. března 1677 Londýn), známý pod latinizovanou formou jména Wenceslaus Hollar Bohemus a poněmčenou Wenzel Hollar, byl český barokní rytec a kreslíř. Od roku 1627 působil v dílnách ve Frankfurtu nad Mohanem u Matthäuse Meriana, ve Štrasburku, v Kolíně nad Rýnem a v Antverpách. Od roku 1636 působil ve službách hraběte Thomase Howarda z Arundelu, s nímž se dostal do Anglie. Za války z Anglie utekl, ale později se vrátil. Jeho syn zemřel při morové epidemii, dotkl se ho velký požár Londýna v roce 1666. Před požárem totiž Hollar připravil řadu pohledů na město, které přestalo existovat a takový materiál získal na ceně a dobře se prodával (díky tomu je dnes známa podoba středověkého centra Londýna).

Arundel House, kde Hollar bydlel a tvořil (lept z roku 1646)


Prospect of York Castle


Praga
Pohled na Prahu z Petřína vytvořený v roce 1649 podle kreseb z roku 1636


Václav Hollar: Velký pohled na Mohuč (1632-1636), kresba perem a štětcem, sestaveno ze tří částí, 211x379, 211x38, 211x363 mm, Národní galerie v Praze


Dobrá kočzka, která nemlsá


Požár staré katedrály sv. Pavla v roce 1666

rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml Mikoláš Aleš
(18. 11. 1852 – 10. 6. 1913)

český malíř, kreslíř, dekoratér a ilustrátor, klasik českého umění 19. století. V ranějším období tvořil v pozdně romantickém stylu, přičemž vycházel z odkazu Josefa Mánese, později směřoval spíše k secesi.
Vytvořil rozsáhlou kolekci více jak 8000 nejrůznějších kreseb, náčrtů, kartonů a ilustrací. Je autorem 65 olejomaleb. Byl malířem, kreslířem, ilustrátorem i jevištním a kostýmním výtvarníkem.

Libuše


Dcera mořského krále


O labuti


U jedubaby


O princezně se zlatou hvězdou na čele


Zlatý kolovrat


Máchův Máj


Visatec!



rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml The practice & science of drawing, 1893
https://archive.org/details/practicescienceo00speerich/page/n1










Příspěvek byl změněn. Ukázat původní obsah!

rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml omg ebru

rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml uiiiiiii
https://archive.org/details/g892258_mvrht


rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml a ještě

https://www.flickr.com/photos/sofi01/albums/72157627716662556
https://fairycolumbine.wordpress.com/2008/03/04/victorian-fairy-painters/

The Wounded Squirrel - John Anster Fitzgerald (1823 – 1906),
Pencil and Watercolor.


Fairies in a Bird’s Nest, (circa 1860)


A Fairy Flew Off with the Changeling by Arthur Rackham.


Arthur Rackham - "A fairy sent" (1867-1939)


Etheline E. Dell (1885-1923), "Fairies and a field mouse"


Alexander Mann (1853 - 1908), "The Long Cry of the Reeds at Even", 1896


A. W. Crawford, "Woodland fairies in the moonlight"

rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml Victorian illustration
In the Victorian period, not only were there more illustrated books in circulation than ever before, but they were also more profusely illustrated and more extensively ornamented. Publishers multiplied the numbers of head- and tailpieces, decorative dividers, and printers’ ornaments they used, so that in some Victorian books almost every page is embellished with some kind of visual ornament.

Binding for “Common Wayside Flowers”- Albert Warren, designer, 1860.
Chromolithographic prints of flowers, laid on sand coloured cloth with elaborate gilt blocking. This design exemplifies Warren’s interest in organic schemes that combine motifs drawn from nature.

Binding for The Poets of the Nineteenth Century. John Sliegh, designer. 1857.
An elaborate gilt design produced using a brass die, on navy blue cloth. A typical Sliegh design, incorporating naturalistic motifs but treating them in a strictly geometrical manner.



Myles Birket Foster was one of the most prolific illustrators of the nineteenth century. Although he produced some seascapes, he was primarily concerned with the representation of rural life – a narrow range that included village scenes, landscapes, and, most typically of all, enclosed bowers with verdant trees. These were largely based on views in Surrey and the south of England, and provide a vivid portrait of rural England as an unspoiled landscape at a period of rapid industrialization. This rural imagery, with its emphasis on a sort of Edenic innocence, was hugely popular among the metropolitan middle-classes, providing what Christopher Wood has described as a ‘paradise of refreshment for thirsty urban souls’ (p.74).

"At the cottage door". Artist: Myles Birket Foster. Engraver: The Dalziel Brothers.
1863 - Wood-engraving, 7 x 5 5/8 inches. Illustration for Pictures of English Landscape, plate 19.


The reapers. Artist: Myles Birket Foster. Engraver: The Dalziel Brothers. 1863.
Wood-engraving 7 x 5 5/8 inches. Illustration for Pictures of English Landscape, plate 9.


The wood-wain. Artist: Myles Birket Foster. Engraver: The Dalziel Brothers, 1863
Wood-engraving 7 x 5 5/8 inches. Illustration for Pictures of English Landscape, plate 16.


Victorian Fairy and Fantasy Art:
airy painting would seem to be a quintessentially Victorian product, yet its roots lie firmly within late eighteenth-century British art. A fascination with fairies and the supernatural was a phenomenon of the Victorian age and resulted in a distinctive strand of art depicting fairy subjects drawn from myth and legend and particularly from Shakespeare’s play A Midsummer Night’s Dream.

Henry Fuseli (1741-1825) recognized the potential for fairy painting to both entertain and edify the British public. William Blake (1757-1827) also incorporated fairy imagery and lore into his idiosyncratic cosmology. Unlike Fuseli, he had no interest in the grand scale of history painting, preferring to work with the media of engraving and watercolor. He saw fairies as nature elementals, conceives of fairies as nature worshippers, miniature druidic celebrants of the corporeal earth.

Fairy painting was close to the centre of the Victorian subconscious. No other type of painting concentrates so many of the opposing elements of the Victorian psyche: the desire to escape the drear hardships of daily existence; the stirrings of new attitudes toward sex, stifled by religious dogma; a passion for the unseen; the birth of psychoanalysis; the latent revulsion against the exactitude of the new invention of photography.

The Moth Fairy. Amelia Jane Murray, Lady Oswald, 1800-1896. Watercolor and pencil on paper. 4 1/2 x 3 inches, 11.5 x 7.7 cm.


The Nightmare by John Anster Fitzgerald (1832-1906). Watercolour and bodycolour, 6 3/4 x 9 3/4 inches; signed Provenance: Private Collection, UK Exhibited: Athony d'Offay Fine Art, Dream and Fantasy in English Painting, 1978, no. 8 Royal Academy, London, Victorian Fairy Painting, 13 November 1997-8 February 1998, no. 37.


Fairy Tale Art by Arthur Rackham: Princess Mary's Gift Book by BARRIE, J. M., RACKHAM, Arthur, DULAC, Edmund, et al. London: Hodder & Stoughton, 1914


John Simmons (1823—1876). Titania.


The Enchanted Fairy Tree by Richard Doyle, c.1865


http://www.victorianweb.org/art/illustration/misc/mole5.html
http://www.victorianweb.org/art/design/books/cloth.html
http://www.victorianweb.org/painting/fairy/index.html
http://www.victorianweb.org/art/illustration/foster/
http://www.victorianweb.org/art/illustration/index.html
http://www.victorianweb.org/painting/index.html
http://www.victorianweb.org/gender/arts2.html
http://www.gutenberg.org/files/39592/39592-h/39592-h.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Fairy_painting
https://fairycolumbine.wordpress.com/2008/03/04/victorian-fairy-painters/

rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml k "retuším" ptáčků ještě další retuše
olol

https://averyreview.com/issues/25/butchers-architectural-image

Lookout Point, Cherry County, Nebraska, near the Snake River. This promontory in the near-mountainous sand hills of Cherry County used to be covered with cedar trees, and was allegedly a spot favored by horse thieves who could hide their booty in the blowout at the top and shinny up a tree to keep a lookout for the law. By the time photographer Solomon Butcher got around to photographing this site, the hill had been scalped bare by timber-hungry settlers. Thus the historic site was ruined. Not to be cheated from his story, Butcher repaired the damage by simply drawing the trees on the negative.



“Ephriam Swain Finch demonstrating how he attempted to kill grasshoppers in 1876,” ca. 1900. Note the grasshoppers scratched into the emulsion and drawn on the negative. Courtesy of Nebraska State Historical Society [NBHIPS 10236].


rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml Solomon Butcher
https://en.wikipedia.org/wiki/Solomon_Butcher
https://history.nebraska.gov/collections/solomon-d-butcher-collection

Solomon D. Butcher (January 24, 1856 – March 18, 1927) was an itinerant photographer who spent most of his life in central Nebraska, in the Great Plains region of the United States. A settler under the Homestead Act, he began in 1886 to produce a photographic record of the history of white settlement in the region. Over 3,000 of his negatives survive; more than 1,000 of these depict sod houses. Butcher wrote two books incorporating his photographs: Pioneer History of Custer County and Short Sketches of Early Days in Nebraska (1901), and Sod Houses, or the Development of the Great American Plains (1904).

Butcher was unable to achieve financial success as a farmer, as a photographer, or in a number of other schemes later in his life, and at the time of his death felt that he had been a failure. However, the number and scope of his photographs of Nebraska pioneer life have made them a valuable resource to students of that period of history, and they have become a staple of historical texts and popular works alike. His oeuvre has been described as "the most important chronicle of the saga of homesteading in America".


Burlington engine number 120, the first train into Broken Bow, Nebraska, 1886.



Four daughters of rancher Joseph M. Chrisman, at their sod house in Custer County, Nebraska, 1886. From left to right, Harriet, Elizabeth, Lucie, and Ruth. Photographed in 1886; published in Butcher's "Sod Houses, or the Development of the Great American Plains", 1904.



“‘A Day on the Farm.’ East Custer County, Nebraska,” 1887. Courtesy of Nebraska State Historical Society.



“George R. Carr, New Helena, one of the oldest settlers in Custer County, Nebraska,” 1886. Note the rising smoke, birds (!!!), and creek drawn into the photograph.



“‘Nebraska Gothic,’ the John Curry sod house near West Union, Nebraska,” 1886.



“East Custer County, Nebraska,” 1888 or 1889.



A farm family poses outside their sod house in eastern Custer County, Nebraska, ca. 1888. Note the clothes made from the same bolt of cloth. Courtesy Nebraska State Historical Society.



Sylvester Rawding family sod house, 1886.




Photograph by Solomon Butcher of Mitchell sod house in Custer County, Nebraska; photographed 1888, published in Butcher's " Pioneer History of Custer County, and Short Sketches of Early Days in Nebraska", 1901, p. 44; captioned "Old Mitchell Ranch on Clear Creek".



Ex-state senator Otto Mutz and his family in front of their house near Springview, Nebraska, ca 1900.


rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml omg já sem divnej, takovejch věcí na světě, musím se nějak naučit školit, učit, prezentovat a tak
rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml Slavnostní otevření obchodního domu Kotva, únor 1975 a jiné obchody té doby
Kotva je obchodní dům v Praze na staroměstské straně náměstí Republiky. Vznikla mezi lety 1970 a 1975 podle návrhu českých architektů manželů Věry Machoninové a Vladimíra Machonina. Půdorys tvoří mnoho šestihranů, které jsou vzájemně propojené. Stavba je nazývána "černou perlou brutalismu".

Po svém otevření se měla stát symbolem hojnosti a bohatství socialismu, byla největším obchodním domem v tehdejším Československu. Ani jí se však nevyhnuly problémy se zásobováním, což právě ukázalo slabost celého hospodářství země. Do 90. let zde byly zastoupeny všechny druhy zboží téměř rovnoměrně, po této době se však začala více zabývat oblečením a módním zbožím. Od dubna 2019 je prohlášena kulturní památkou.











Prior Praha








Bílá labuť


https://cs.wikipedia.org/wiki/Kotva_(obchodn%C3%AD_d%C5%AFm)
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Bra_Machoninov%C3%A1
https://prazsky.denik.cz/podnikani/cerna-perla-brutalismu-se-docka-rekonstrukce-majitel-kotvy-hleda-investory-20190328.html
https://www.euro.cz/light/socialismus-obchody-tuzex-bony-1394013
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-volny-cas/427726/perlicky-ze-stavby-od-kotva-delnici-hrali-na-stavenisti-squash-a-brali-si-cesky-za-zeny.html
https://www.idnes.cz/bydleni/architektura/obchodni-dum-prior-socialismus-maj-kotva-dbk.A170308_144602_architektura_web

rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml a teď si uvědomuji že ztrátovou konverzí v procesu přenosu historie jsou vlastně... i lidé.
rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml ("nefungovaly foťáky" je spíš problém Černobylu...někteří lidi tvrdí že radiace dělá na videu věci...)
rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml todle je celé tak strašně konceptuálně fascinující.
vždycky jsem si představovala, že publikované snímky z přistání na měsíci byly tak nekvalitní, protože ve vakuu nefungovaly foťáky, a ono vskutecnosti to bylo nekvalitním přenosem v daném jednom nejslabším článku, přefocováním monitorů, odlišnými technologiemi, ztrátovou konverzí.. tyvole vsecko ...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Apollo_11_missing_tapes

rionka neviděla a nepamatuje - žádný fiml Myšové šperčíčky










<<<1234567>>>



 Bílé myši (c) 2018, 2019 Strašlivý Píďa.   Webhosting ZONER software, a.s.   https://www.czechia.com/ 
 Stránky používají cookies.   Bez nich to nejde.   BUBUBU! JSME ZLÉ COOKIES!   Nesouhlasíš-li s použitím cookies, táhni. 
čeká se na ajax